Schuifdakgedoe en meer

Het is een tijdje stil geweest, maar de afgelopen sleutelweekenden ben ik aan wat kleine dingetjes begonnen bij de VSX. De door muizen aangevreten motorkapisolatie heb ik verwijderd, hiervoor zal later een andere worden gemonteerd.



'Slechts' drie verlaten muizennesten. Helaas hebben ze ook de schutbordisolatie hier en daar te pakken gehad, maar dat is van later zorg.

Vervolgens wilde ik het fabrieksschuifdak weer laten schuiven. Hij wilde wel kantelen, maar schuiven hield na een halve centimeter op. Uitbouw van het complete dak leverde geen duidelijke oorzaak op, en aangezien een vriend van mij nog een compleet en werkend schuifdak had liggen besloot ik die maar te monteren.
Echter loop ik nu tegen het probleem op dat de dakplaat een paar millimeter te ver naar achteren zit, en daarom van voren kiert en van achteren te strak zit. Dat gaat niet lekker werken dus...

Nu heb ik hier thuis in de officiële werkplaatsmappen een workaround aangetroffen voor het afstellen van een fabrieksdak, maar erg duidelijk wordt het me nog niet, de lijntekeningen zijn toch iets abstract. De volgende keer neem ik die in elk geval mee zodat ik ter plaatse kan kijken hoe het zit. Wordt vervolgd!

Daarna is de kachelradiator aan de beurt, die is zo lek als een mandje. Echter blijkt de radiateur ook lek. Dus nu op zoek naar een andere radiateur. Degene in de VSX is overigens identiek aan die van een 1.9D t/m ORGA 6355. Heeft er iemand toevallig nog eentje liggen?

Permalink

Laat een reactie achter

Alle rechten voorbehouden 2014-2015 J. Veenstra. Mogelijk gemaakt door Blogger.