De eerste dingetjes

Afgelopen weekend voor het eerst wat met de VSX wezen rommelen, wat kleine dingetjes. Gelijk ook maar even een paar plaatjes geschoten.

 

Er komen te zijner tijd wel andere wielen onder, maar zolang hij de weg niet opgaat heeft dit lage prioriteit. Allereerst maar eens een setje nette achterlampen gemonteerd.

 

Onder de motorkap is de isolatie her en der flink kapot geknaagd door muizen, maar ook hier: zolang hij gestald staat doe ik er niks aan, anders kan ik later wellicht weer opnieuw beginnen. Levende eenheden zijn overigens niet aangetroffen.



De claxons produceerden niet meer dan een zielig gekerm, dus ook gelijk beide claxons vervangen door goed werkende gebruikte exemplaren. Eentje bleek nog een beetje te werken, de tweede was compleet kapot. Nu niet meer!



In het interieur ben ik ook nog aan de slag geweest. Een versleten deurschakelaar zorgde ervoor dat de lichtverklikker niet meer werkte, die is vervangen door een andere. Het kapotte slot van het dashboardkastje is ook vervangen door een andere. Tevens heb ik geprobeerd het fabrieksschuifdak gangbaar te maken, helaas zonder resultaat. Kantelen is geen probleem, schuiven houdt echter na een halve cm abrupt op, ook als je probeert het dakje te helpen. Het vervangen van de schakelaar maakte geen verschil. Daar moet dus nog een vervolg op komen. Overigens trof ik bij het vervangen van de claxons een flinke oliezooi rond de versnellingsbak aan.

 

In eerste instantie dacht ik aan de krukaskeerring, maar aangezien de vettigheid over de hele bak zit en ook op de hydrauliekzooi boven in beeld vermoed ik een hydraulieklek. De voorkant bleef ook niet lang op hoogte staan nadat ik hem in de hoogste stand had gezet en daarna de motor uit. We zullen zien, ook voor wat betreft het schuifdak.

Permalink

Laat een reactie achter

Alle rechten voorbehouden 2014-2015 J. Veenstra. Mogelijk gemaakt door Blogger.